- Hanefi mezhebinde namazda tekbirden sonra sübhaneke okunur, Şafii
mezhebinde ise veccehtü okunur.(detaylı bilgi: Şafii mezhebinde veccehtü duası)
- Hanefi mezhebinde okunan tahiyyat ile Şafii mezhebinde okunan farklıdır.
(detaylı bilgi: Şafii
mezhebinde tahiyyat)
- Hanefi mezhebinde okunan kunut duaları ile Şafii mezhebinde okunan
kunut duası farklıdır. (detaylı bilgi: Şafii
mezhebinde kunut duası)
- Sabah namazının kılınışı Hanefi mezhebinde diğer namazlar gibidir, Şafii
mezhebinde ise namazın ikinci rekatında rükudan kalktıktan sonra ayakta kunut
duası okunur. (detaylı bilgi: Şafii mezhebinde namaz)
- Şafii mezhebinde son oturuşta tahiyyattan sonra Salli Barik
okunması yani Resulullaha salevat getirmek farzdır. Salevat getirilmezse namaz
bozulmuş olur. Hanefi mezhebinde ise müekked sünnettir.
- İmam arkasında fatiha okumak Hanefi mezhebinde tahrimen mekruh, Şafii
mezhebinde ise farzdır.
- Hanefi mezhebinde zammı sureden önce Besmele çekmek gerekmez. Çekilirse
iyi olur, müstehab olur. Çekilmezse mahzuru olmaz. Şafii mezhebinde ise Besmele
çekmek gerekir.
- Şafii mezhebinde nafile namaza başlayan, tamamlamadan bozarsa, kazası
vacip değildir, Hanefi’de vaciptir.
- Her farz namazdan sonra âyet-el kürsi okumak Şafii’de sünnet, Hanefi’de
bid’attir.
- Namaza başlarken dil (ağız) ile niyet etmek Hanefi’de bid'attir, Şafii
mezhebinde ise sünnettir.
- Kıyamda iken Hanefi’de ayaklar dört parmak kadar açılır, Şafii mezhebinde
ise bir karış açılır.
- Hanefi mezhebinde çıplak ayakla namaz kılmak mekruhtur, Şafii mezhebinde
ise sünnettir.(Erkeklerde)
- Hanefi mezhebinde, kıyamda eller göbek üzerinde bağlanır, sağ el serçe ve
baş parmaklar sol elin bileğini kavrar, diğer üç parmak kolun üzerinde kalır. Şafii
mezhebinde ise, eller göğüs altında göbek üzerinde ve biraz sola doğru meyilli
olarak bağlanır, sağ elin baş ve işaret parmağı sol elin bileğini
kavrar.(Erkeklerde)
- Hanefi mezhebinde tahiyatta (teşehhüdde) otururken her iki elin
parmakları yumulmadan açılır ve işaret parmağını kaldırmak caiz değildir, Şafii
mezhebinde ise sağ elin baş ve işaret parmakları açılır, diğer parmaklar
yumulur, Şafii’de işaret parmağını kaldırmak sünnettir.
- Namazda fatiha okumak Hanefi’de vacip, Şafii mezhebinde ise farzdır.
- Vitir namazı Hanefi mezhebine göre vacip, Şafii mezhebine göre sünnettir.
- Cuma namazına imamdan başka Hanefi mezhebinde 3, Şafii mezhebinde 40
kişi(erkek) yetişir.
- Hanefi alimlerinin çoğuna göre tadil-i erkan vacip, Şafii mezhebine göre
farzdır.
- Hanefi mezhebinde seferde iken namazları cem etmek caiz değildir, Şafii
mezhebinde ise seferde öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirip takdim
veya tehir ederek kılmak caizdir.
- Hanefi mezhebinde kadının kadına imam olması mekruhtur, Şafii mezhebinde
ise caizdir.
- Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak Hanefi mezhebinde mekruhtur,
Şafii mezhebinde sahih değildir.
- Bayram namazı Hanefi’de vacip, Şafii’de sünnettir.
- Herhangi bir özür ile bir veya birkaç namazını kılamayan Hanefi sünnet
namaz kılabilir (namazı kasten, özürsüz terkeden kılamaz, kaza kılmalıdır), Şafii
mezhebinde ise kazası olanın sünnet kılması haramdır, kaza kılmalıdır.
- Gaibin yani uzak ülkede ölenin ardından burada cenaze namazı Hanefi
mezhebinde kılınmaz, Şafii mezhebinde kılınır.
- Şehidin cenaze namazı Hanefi mezhebinde kılınır, Şafii mezhebinde
kılınmaz.
- Seferi olma şartı Hanefi’de 104, Şafii mezhebinde ise 80 km'dir.
- Giriş ve çıkış günleri hariç Hanefi’de 15, Şafii’de 4 günden az kalmaya
niyet eden seferi olur.